دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
اقتصاد در گذر زمان
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دومین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش آوای خزر، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دومین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

2 مهر 1321، در این روز و زمانی که ایران در اشغال نظامی خارجی بود، دولت وقت دوباره از مجلس خواست که با چاپ (بی پشتوانه) دو میلیارد ریال، اسکناس دیگر موافقت کند، زیرا که دولت های اشغالگر آن را خواسته بودند. قبلا هم چنین درخواستی از مجلس شده بود و همین اسکناس های اضافی باعث تورم پول و بالا رفتن قیمت ها در کشور شده بود که سال ها ادامه داشت.

2 مهر 1330، دکتر مصدق نخست وزیر وقت کارکنان انگلیسی صنعت نفت را که حاضر به انعقاد قرارداد استخدام با دولت ایران نبودند از کشور اخراج کرد که بیشترشان به بصره رفتند و منتظر حمله نظامی انگلستان و بازگشت به خوزستان شدند! هدف لندن عمدتا این بود که با خودداری متخصصان آن کشور از همکاری با ایران، پالایشگاه آبادن بخوابد و ایرانیان دچار مضیقه نفت و بنزین شوند و از مصدق روی برگردانند.

2 مهر 1334، آرتور میلسپو اقتصاددان آمریکایی که در سال های حکومت رضاخان پهلوی دو بار برای اصلاح سیستم دارایی ایران به تهران آمده بود، در سن 72 سالگی درگذشت.

2 مهر 1388، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی دکتر علی عسگری را به سمت معاون وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب کرد.

2 مهر 1396، تصمیم جدید گروه «بریکس» در مورد بهبود رتبه اعتباری ایران، قدرت چانه‌زنی مذاکره‌ کنندگان ایرانی با سازمان همکاری ‌های اقتصادی و توسعه (OECD) را تقویت کرد. اثر اولیه بهبود رتبه اعتباری و گروه ریسک کشوری، در کاهش هزینه‌ های جذب سرمایه دیده می ‌شود. بعد از برجام، رتبه اعتباری ایران از گروه ۷ به ۶ تغییر کرد که همچنان جزو کشورهای با ریسک بالا محسوب می ‌شود. این در حالی است که قدرت‌ های نوظهور اقتصاد جهان، رتبه ایران را بین ۳ تا ۵ ارزیابی کرده‌ اند. رتبه اعتباری ایران نزد گروه «بریکس» متشکل از قدرت‌ های نوظهور در اقتصاد جهانی به زمان پیش از تحریم ‌ها بازگشته است.

2 مهر 1397، مصطفی جودی عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده گفت: در پی ممنوعیت واردات خودرو، حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط خودروی فرسوده در مراکز اسقاط، بدون مشتری مانده و باعث ضرر و زیان این واحدها شده است.

2 مهر 1398، بازار مسکن تهران در آخرین ماه تابستان با «رکود تاریخی» در معاملات مواجه شد. قیمت آپارتمان‌های پایتخت در شهریور برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت و بهای خرید هر مترمربع واحد مسکونی با برگشت از کانال ۱۳ میلیون، به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسید. تعداد واحدهایی که طی شهریور در تهران معامله شد در همه ماه‌هایی که آمار معاملات مسکن به ثبت رسیده- از سال ۹۳ تاکنون- به لحاظ کمترین فروش ماهانه، بی‌سابقه بود.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: